* Voor e-mailgebruik is een account nodig bij een e-mailprovider, en is een mobiel internet abonnement aan te bevelen.
* Kies *Volgende* voor stap-voor-stap instructies.
* Ga naar het Startscherm.
* Om het menu te openen, maak een veegbeweging over het scherm naar boven of naar beneden.
* Als dit scherm verschijnt, kies het lijst-symbool. Kies het instellingen-symbool en kies *Account toevoegen*.
* Verschijnt dit scherm niet, ga verder met de volgende stap.
* Kies *E-mailadres* en voer je e-mailadres in.
* Kies *Wachtwoord* en voer het wachtwoord van je e-mailaccount in.
* Bij *E-mailadres*, voer je e-mailadres in.
* Bij *Gebruikersnaam*, voer de gebruikersnaam van je e-mailaccount in.
* Bij *Wachtwoord*, voer het wachtwoord van je e-mailaccount in.
* Scroll naar beneden.
* Bij *POP3-server*, voer het POP3-serveradres van je provider in.
* Bij *Beveiligingstype*, kies PAP.
* Bij *Poort*, voer het POP3-poortnummer van je provider in.
* Scroll naar beneden.
* Bij *E-mail verwijderen van server*, kies een optie.
* Bij *SMTP-server*, voer het SMTP-serveradres van je provider in.
* Bij *Beveiligingstype*, kies Geen / Uit.
* Scroll naar beneden.
* Bij *Poort*, voer het SMTP-poortnummer van je provider in.
* Als *Verificatie vereist voor verzenden van e-mail* uitgeschakeld is, schakel *Verificatie vereist voor verzenden van e-mail* in.
* Als *Verificatie vereist voor verzenden van e-mail* ingeschakeld is, ga verder met de volgende stap.
* Bij *Gebruikersnaam*, voer de SMTP-gebruikersnaam van je provider in.
* Bij *Wachtwoord*, voer het SMTP-wachwoord van je provider in.
* Kies *INLOGGEN*.
* De informatie wordt geverifieerd.
* Als er een melding verschijnt dat de gegevens niet kloppen, controleer de gegevens en kies *INLOGGEN*.
* Het e-mailaccount is ingesteld en gereed voor gebruik.
* Keer terug naar het Startscherm.
* Zet de Samsung Galaxy A3 (2017) - Android Nougat uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.